Ne. 14. júl 2024

SmeZdravi.sk

Magazín pre lepšie zdravie a kondíciu

Športujete aj v lete? Na toto by ste si mali dávať pozor!

3 min čítania

Správny športovec, alebo ten, komu záleží na jeho zdraví, neprestáva športovať v žiadnom ročnom období. Je to úplne v poriadku – počas horúčav by ste ale mali dodržiavať určité pravidlá a vyvarovať sa niekoľkých vecí. Ktoré to sú?

Športujete aj v lete? Na toto by ste si mali dávať pozor!
(zdroj: unsplash.com)

Ráno alebo večer, ale…

V lete telu nedáva zabrať len samotný pohyb, ktorý pri konkrétnom športe vykonávame, ale aj spaľujúce slnko, horúci vzduch a vysoké teploty. Pohyb je tak počas tropických dní ťažší, no nie nemožný. Najlepšie je vyhradiť si na pohybové a športové aktivity čas ráno, medzi 6. a 9. hodinou. Nie je to len preto, že je ešte málo stupňov, ale aj preto, že ráno opadáva smog a vzduch je čistejší. Hýbať sa môžete aj večer, je ale dobré, ak to neurobíte tesne pred spaním. Pri športe a pohybe sa totiž vylučujú endorfíny, ktoré telu nedovoľujú zaspať tým, ako ho nabudia. Cvičenie večer je teda ideálne minimálne dve hodiny pred spaním. Nezabudnite ani na následné osvieženie a regeneráciu organizmu.

Pite, pite, pite – viac, ako bežne

Prehriaty vzduch dokáže nášmu organizmu poriadne zavariť. Najviac dostáva zabrať srdce a mozog. Rovnako sa náš organizmus rýchlejšie dehydruje, preto krvný obeh nemusí fungovať tak, ako by mal. Pitný režim by ste preto mali dodržiavať vo zvýšenej miere. Ak tak neurobíte, hrozí vám nielen kolaps, ale aj poškodenie obličiek. V prípade, že trpíte vysokým krvným tlakom, problémami so srdcom, cukrovkou alebo akýmkoľvek iným chronickým ochorením, športovanie v lete by ste mali zvážiť vzhľadom k vážnosti svojho stavu. Netreba zabúdať ani na vhodnú športovú výbavu, medzi ktorú sa radí predovšetkým oblečenie. Ak športujete v meste, nie pri vode, jasnou voľbou sú krátke nohavice, krátke tričko a funkčné materiály, ktoré nesajú pot a dobre vetrajú. Na nákup takýchto kúskov môžete využiť zľavové kódy na hop-sport.sk alebo decathlon kupóny.

Okuliare, pokrývky hlavy a dostatočný faktor

Nezabudnite ani na ochranu pokožky. Natierať by ste sa mali krémom s ochranným faktorom SPF 50. Natrieť si nezabudnite aj uši, pery, nos alebo iné odkryté časti tela. V prípade, že používate nejakú masť na ekzém, poprípade ste práve po úraze a natierate si ranu gélom alebo masťou, nemali by ste s tým vychádzať na slnko. Radšej počkajte, kým sa masť alebo gél dostatočne vstrebú. Slnko a prach nerobia dobre prakticky ničomu. Povinnou výbavou by pre vás mali byť okuliare s kvalitným UV filtrom. Je dobré, ak majú chránič aj zboku. Neoplatí sa na nich šetriť, ale ak si ich opäť chcete kúpiť so zľavou, využite zľavové kódy a kupóny. Samozrejmosťou by mala byť aj pokrývka hlavy v podobe čiapky, šiltovky alebo klobúka. Čo sa týka druhov športov, ktoré sa najviac oplatí vykonávať práve v lete, je to napríklad plávanie, plážový volejbal, chôdza s paličkami, beh, cyklistika alebo korčuľovanie. Dobré je robiť si počas športovania dlhšie pauzy alebo cvičiť kratšiu dobu, než v inom ročnom období. Ak totiž váš organizmus potrebuje spomaliť, vyšle vám jasný signál, napríklad krútenie hlavy, mihotanie pred očami alebo dvojité videnie. Tieto signály netreba nikdy ignorovať.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!